Menu

Love Estate Kraków

Życie Miasta - Dom Komunikacja Kraków

Władza na wojnie z krakowskimi kierowcami cz. 2

loveestate

 opony_kraw

Cz. 2 "EFEKT KRAWĘŻNIKA" pocięte opony dzięki granitowym krawężnikom o krawędziach ostrych jak noże.

Wczoraj pisałem o „EFEKCIE SŁUPKA” czyli powybijanych światłach i zniszczonych karoseriach samochodów, a przy okazji zabieraniu przestrzeni pieszym i rowerzystom przez "rozplenione" słupki. Dziś podnoszę temat krawężników tj. kolejnej broni w walce ze zmotoryzowanymi krakowskimi podatnikami.

Nadal na ulicach królują stare krawężniki o łagodnych brzegach. Relikty czasów gdy komuś zależało aby wjazd rowerem czy samochodem był w miarę neutralny dla pojazdu. No ale... „miejscy aktywiści” wprowadzili do miejskiej polityki pojęcie, że „samochody z miasta trzeba usunąć”.

Na „gwałt” trwa właśnie likwidacja tysięcy miejsc postojowych w strefach płatnego parkowania w całym Krakowie będąca strategicznym uderzeniem w tych krakowian, którzy chcieliby mieć prawo wyboru środka transportu. Wojna przeciw kierowcom ma nie tylko wymiar strategiczny ale również codzienny powiedziałbym „taktyczny”.

Wspaniałe granitowe krawężniki, o krawędziach ostrych jak noże świetnie się sprawdzają w codziennej batalii. Opony nie mają szans!

Napisał do mnie Pan Robert, który wysłał również zdjęcie „EFEKTU KRAWĘŻNIKA” na oponie swojego samochodu.

„Te krawężniki to nie tylko ryzyko dla opon samochodowych czy rowerowych. Przede wszystkim stanowią zagrożenie dla pieszych. Proszę sobie wyobrazić jaki będzie skutek upadku np. starszej osoby na krawędź takiego krawężnika.” Dzięki uprzejmości czytelnika mogą Państwo przekonać się jaki efekt wywołuje najechanie na taki próg.

V__742D

Powyżej uszkodzenie opony spowodowane krawędzią krawężnika.

Wykonałem krótki objazd remontowanych dróg i chodników, gdzie miejsce „przyjaznych” krawężników zastępują „żołnierze” do walki z oponami - ulice w mojej najbliższej okolicy Barska, Różana, Rynek Dębnicki czy Szwedzka z nowymi krawężnikami.

 rynek_opony

Próbowałem skontaktować się z Panem Piotrem Hamarnikiem z ZIKiT niestety jak na razie bezskutecznie. Po pierwsze; chciałem się dowiedzieć dlaczego takie, a inne krawężniki zastępują bezpieczne dotychczas rozwiązania. Po drugie; co ma do powiedzenia tym krakowianom, którzy ponoszą straty spowodowane przez tnące progi. Gdy tylko uzyskam informacje powrócę do sprawy.

matka_boskaMiejsce dla niepełnosprawnych tzw koperta. Opatrzność czuwa żeby nikt nie przewrócił się na ten krawężnik.

Uważam, że ten aspekt remontów dróg zagrażający zdrowiu pieszych i bezpieczeństwu kierujących (rowery i samochody) jest na tyle poważny, że do czasu uzyskania wyjaśnień ze strony ZIKiT poprzestanę na krótkim wywołaniu tematu. Mam nadzieję, że otrzymam wyczerpujące i co najważniejsze uzasadnione wyjaśnienia. Tym bardziej, że mam wrażenie graniczące z pewnością, że stosowane krawężniki są droższe od dotychczas montowanych, co tym bardziej stawia pytania o zasadność takich rozwiązań.

 

Pozdrawiam

Paweł Bystrowski

 

Komentarze (1)

Dodaj komentarz
  • Gość: [Tomek Darda] *.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Szanowny Panie!

    Cieszę się, że zauważył Pan kolejny absurd dopuszczenia parkowania na chodnikach i (nawet przy remontach) nie tworzenia cywilizowanych zatok parkingowych uwaga, w poziomie jezdni. Jak widać takie parkowanie to nie tylko rzecz niedobra dla pieszych, ale też dla samochodów. Na Pana miejscu zaapelowałbym do ZIKiTu w ten sposób: proszę od tego momentu przy każdym remoncie o tworzenie zatok parkingowych w poziomie jezdni (nawet jeśli miałby się nieco zwężyc chodnik - ale wcześniej był jednak zajęty przez auta a teraz będzie jasne, gdzie można iść). Będzie to dobre dla pieszych i dla samochodów.

    Pozdrawiam, zły aktywista

© Love Estate Kraków
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci